Aminokwasy i ich rola w organizmie

Aminokwasy, to niezwykle ważne suplementy wpływające na budowę naszej sylwetki. Jednak wiele osób zadaje sobie pytania, czy aby na pewno są one nam potrzebne oraz jak wpłyną na nasz organizm. Na te pytania znajdziesz odpowiedź w dalszej części artykułu.

Czym są aminokwasy?

Aminokwasy są podstawowym budulcem tzw. bloczków białkowych znajdujących się w tkance mięśniowej. Wszystkie 23 pełnią ważną rolę w naszym organizmie. Można je podzielić na te, które nazywamy „IAA” oraz na „DAA”, przy czym te drugie są mniej istotne. Odgrywają niezwykle duże znaczenie w świecie kulturystyki, ponieważ mają one zdolność do wspomagania redukcji tkanki tłuszczowej oraz sprawiają, że ćwiczący odczuwa wzrost siły. Warto zwrócić uwagę, że nie tylko białko odpowiada za dobrą sylwetkę, lecz także aminokwasy.

Wchłanialność aminokwasów

Ogólna zasada brzmi, że im lepsza wchłanialność, tym lepszy efekt. Taki czynnik jest niezwykle ważny w diecie kulturystycznej. Wszystkie produkty będące źródłem białka (mięso, jaja, ryby) posiadają pełną gamę aminokwasów. Aminokwasy w postaci suplementu biorą górę nad tymi, które są zawarte np. w jedzeniu, a zawdzięczają to zdolności do lepszej wchłanialności frakcji białkowych do organizmu. Ponadto, aminokwasy w formie suplementu możemy spożyć w każdej chwili, niezależnie od pory dnia. A więc dlaczego są one tak korzystne? Na to pytanie należy odpowiedzieć głównymi zaletami suplementacji aminokwasami:

  • Bardzo łatwe w przygotowaniu
  • Niezwykle szybko wchłaniają się do organizmu
  • Zatrzymują katabolizm nocny
  • Nie pozwalają na czerpanie energii z mięśni w czasie redukcji tkanki tłuszczowej

Kiedy najlepiej zażyć aminokwasy?

Aby odnieść pożądany efekt, tego typu suplementy najlepiej spożyć o poranku, gdy nadchodzi pora pobudki. Wówczas, organizm jest w stanie katabolicznym, ponieważ przez całą noc nie otrzymał konkretnych dawek substancji. Ważną porą, w której również dobrze jest zażyć aminokwasy, to czas około-treningowy jak i podczas treningu. Tym rozwiązaniem możemy zapewnić sobie siłę i lepszą wytrzymałość. Tak więc stosowanie tego rodzaju suplementu w czasie treningu jest jak najbardziej korzystne dla naszego organizmu.

Jak tego typu suplementy wpływają na redukcję tkanki tłuszczowej?

Aminokwasy biorą czynny udział w procesie redukcyjnym. Wówczas, odgrywają niezwykle dwie ważne role:

  • Dzięki odpowiedniej dawce BCAA oraz Glutaminy, mięśnie pozostają na tym samym poziomie zawdzięczając to właściwym składnikom odżywczym
  • Mają zdolność do przekształcenia tłuszczu w energię, za którą odpowiedzialna jest m.in. metionina poprawiająca metabolizm tłuszczy.

Dodaj komentarz