Odżywki białkowe – czy warto je stosować?

single-image

Odżywki białkowe, to niezwykle pomocne suplementy dla osób chcących wspomóc rozbudowę swoich mięśni. Typów takich suplementów jest dosyć sporo, więc ich wybór może stworzyć nie lada problem. A więc jaki produkt wybrać, by był on wystarczająco dobry dla Ciebie?

Albuminy jaja – na poprawę układu hormonalnego

Odżywki białkowe występujące w takiej postaci uzyskuje się z jaj, dzięki czemu ma ono wysoką wartość biologiczną. Takie białko jest warte spożycia, ponieważ cechuje je wysoka zawartość aminokwasów oraz świetna wchłanialność. Osoby zaczynające „przygodę” z tym rodzajem białka mogą mieć problemy z przyzwyczajeniem się do jego specyficznego zapachu. Należy pamiętać, że albuminy jaja są dużo droższe od zwykłych odżywek proteinowych i nie mogą być stosowane przez osoby, które są uczulone na taki typ białka.

Białko kazeiny – na szybką regenerację mięśni

Białko kazeiny jest pozyskiwane z mleka. Jego cechą charakterystyczną jest fakt, że trawiona jest niezwykle wolno, dlatego zaleca się jej spożywanie przed snem, co w efekcie daje długotrwały dostęp aminokwasów do organizmu. Dodatkowo, zaletą białka kazeiny jest pozytywny wpływ na regenerację mięśni i ich wzrost, dzięki czemu zapobiega rozpadowi tkanek mięśniowych.

Białko sojowe – na redukcję tkanki tłuszczowej  

Białko sojowe, to proteiny pochodzenia roślinnego, zawierające wszystkie potrzebne aminokwasy, w ilości zbliżonej do tej, jaką potrzebuje nasz organizm. Białko sojowe idealnie sprawdzi się dla osób uczulonych na laktozę i białko jaja kurzego. Jego zadaniem jest wzmocnić odporność oraz pomóc w przypadku, gdy mamy problemy z krążeniem. Ponadto, obniżają poziom cukru we krwi i jednocześnie zapobiegają przyrostowi tkanki tłuszczowej.

Białko serwatkowe – na odbudowę tkanki mięśniowej

Białko serwatkowe, to produkt uboczny w procesie produkcji sera i jak sama nazwa wskazuje produkowany jest z serwatki powstałej z mleka. Zawiera wszystkie niezbędne aminokwasy, takie jak izoleucyna, leucyna, walina. Cechuje się szybką przyswajalnością, dlatego należy je stosować po treningu. Tego typu odżywki możemy spotkać w wielu smakach, dzięki składnikowi, który polepsza smak suplementu. Białko serwatkowe występuje pod trzema postaciami:

  • Hydrolizat białka serwatkowego – produkt, który łatwo i szybko wchłania się do naszego organizmu oraz dostarcza do niego sporą ilość insuliny, przez co zwiększa się jej poziom nawet o 40%. Taką odżywkę należy stosować po treningu lub w ciągu dnia.
  • Koncentrat białka serwatkowego – charakteryzuje się wysoką przyswajalnością oraz sporą wartością odżywczą. Posiada także właściwości anaboliczne oraz odpowiednią ilość aminokwasów.
  • Izolat białka serwatkowego – odżywka, która została pozbawiona laktozy, tłuszczu oraz cholesterolu. Wchłania się do organizmu w kilkanaście minut, a więc możemy uznać ten rodzaj białka serwatkowego za produkt najlepiej i najszybciej wchłaniający się do organizmu.

Mogą Ci się również spodobać