Jakie suplementy dla sportowców wybrać? Nie tylko białko!

single-image

Suplementy dla sportowców – nie tylko białko! Czym wspierać aktywnych fizycznie?

Suplementacja dla sportowców to nie tylko białko serwatkowe, kazeina czy kreatyna wchodzące w skład produktów This is BIO. Jakie suplementy dla sportowców pomogą poprawić efekty treningowe? Przeczytaj nasz artykuł i wejdź na wyższy poziom wydajności!

Jakie suplementy dla sportowców? – jabłczan magnezu

Jabłczan magnezu to w istocie mieszanka suplementu magnezu oraz kwasu jabłkowego. Co daje jego suplementacja w sporcie

Magnez odpowiada za ponad 300 procesów enzymatycznych w naszym ciele – uczestniczy między innymi w produkcji antyoksydantów, kości czy syntezie białka. Reguluje pracę tarczycy, zapobiega powstawaniu kamieni nerkowych i wiele innych. Jego niedobór odczuwamy między innymi za sprawą pogorszenia koncentracji. drgań powieki, powtarzającym się skurczom mięśni, obniżonej jakości snu i bóli głowy.

Jabłczan magnezu to bardzo dobry sposób suplementacji tego mikroelementu dostępny na https://zawszenaturalnie.pl/1262-suplementy. Należy do najlepiej przyswajalnych form – na rynku dostępne jest wiele preparatów magnezowych, w których jego wartość biologiczna pozostawia wiele do życzenia.

Uzupełnienia zapotrzebowania na magnez przyniesie szybkie efekty w postaci zwiększenia poziomu energii i poprawy koncentracji. Dzięki jabłczanowi magnezu nie będzie nam grozić także zakwaszenie organizmu ani problemy trawienne, pojawiające się niekiedy za sprawą innych form suplementacji.

Jakie suplementy dla sportowców są bogate w aminokwasy egzogenne dla sportowca? – Arginina i glutamina

Arginina jest aminokwasem egzogennym, co oznacza, że produkuje go nasz organizm. Jej niedobór u zdrowych osób jest stosunkowo rzadki, z wiekiem jednak produkcja argininy ulega osłabieniu. Warto też zauważyć, że wiele osób podejmujących aktywność fizyczną w celu zredukowania masy ciała stosuje diety dalekie od prozdrowotności, co również nie pozostaje bez znaczenia dla podaży aminokwasów! Nie powinniśmy ignorować niedoborów argininy, bo zaburzają one pracę wątroby oraz wydzielanie insuliny. Suplementacja w sporcie argininą, szczególnie powinna zainteresować osoby, którym zależy na budowaniu masy mięśniowej i poprawie regeneracji potreningowej.

L-glutamina to także egzogenny aminokwas, aczkolwiek podobnie jak z L-argininą, zaburzać jego produkcję może cały szereg czynników. Suplementacja w sporcie glutaminy pozwala znacząco poprawić efekty treningowe, chroni mięśnie i stymuluje produkcję glikogenu – cukru magazynowanego w mięśniach, ,,zużywanego” podczas intensywnych treningów. Ponadto glutamina wspiera układ trawienny i odpornościowy, podobnie jak Zambroza, którą możesz kupić na https://zawszenaturalnie.pl/suplementy/4196-zambroza-458-ml-nature-s-sunshine–620041040218.html.

Kofeina – dla lepszych wyników

Picie kawy w ramach suplementacji? Oczywiście! Kofeina przyjęta przed treningiem siłowym, przyczyni się znacząco do zwiększenia efektywności ćwiczeń. Nie każdy jednak lubi mocną kawę czy generalnie średnio zdrowe napoje energetyczne z supermarketów. Wielu sportowców musi zrezygnować z płynnych form przyjmowania choćby ze względu na problemy trawienne. Popularna jest więc suplementacja w sporcie kofeiny w formie tabletek, znajdziemy ja także w żelach czy specjalnych shotach przedtreningowych. Tabletki z kofeiną są bardzo wygodną metodą, a substancja uwalniana jest przez nawet 8 godzin, gwarantując długotrwałe pobudzenie.

Kofeina niweluje uczucie zmęczenia i poprawia jasność umysłu. Dzięki przyjęciu takiego suplementu łatwiej nam będzie skupić się na poprawnej technice wykonywania ćwiczeń, co niezwykle istotne nie tylko w kontekście efektów, ale i bezpieczeństwa. Chwila rozproszenia podczas starcia z wyjątkowo ciężką sztangą może się skończyć bardzo źle, przed czym gorliwie ostrzegają wszyscy trenerzy. 

Do właściwości kofeiny należą także właściwości przeciwbólowe, z tego powodu często znajdziemy ja także w środkach z paracetamolem i ibuprofenem. Dzięki suplementacji kofeiny pozbędziemy się migreny, która zaatakowała nas po całym dniu i uniemożliwia wykonanie wieczornego treningu. Przytępia także ból mięśni i stawów odczuwany podczas wysiłku. Tutaj należy uważać, aby poza ,,dobrym bólem” nie ignorować sygnału świadczącego o nadchodzącej kontuzji!

Decydując się na suplementację stawiaj na sprawdzone, zaufane marki dbające o jakość oferowanych preparatów. Przed przystąpieniem do ich przyjmowania zrób badania pod kątem niedoborów – szkodzą one nie bardziej niż nadmiar. Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości co do rodzaju i zasadności stosowania u Ciebie suplementów, skonsultuj się z lekarzem!

Mogą Ci się również spodobać